Nystart…

Nettopp tilbake fra ferie? Da er det vanlig at motivasjonen til en nystart er på topp, ta vare på det! Her kommer våre 5 beste tips til en vellykket nystart!

1 – Kom igang NÅ!
Motivasjon kommer av at gjøre så sett igang på direkte. Du leser ikke dette av en tilfeldighet så ikke vent, tiden er NÅ!

2 – Hold det enkelt!
Følg en ferdig plan eller et program. Ta gjerne hjelp av en PT som kan hjelpe deg at sette opp et program som er tilpasset til deg!
Vi har for eksempel PT Kickstart som er et 5 ukers program sammen med en Personlig Trener. Her får du også inkludert et kostholdsprogram med enkle og sunne oppskrifter, komplett med handleliste. Vanligvis oppnår du meget gode resultater på dette program, det føder ytterligere motivasjon til at fortsette reisen mot den beste versjonen av deg!

3 – Formuler ditt mål!
Det aller viktigaste er at komme igang, så hvis du syns det er vanskelig og formulere et mål så kan du fint gjøre det sammen med en PT. Din PT kan veilede deg til det mål som motiverer deg. Vi anbefaler et hovedmål og flere delmål som du skal oppnå på veien. Tenk etter hva det er du ønsker at oppnå etter nystarten og ikke minst hvorfor. Det kommer til å være dager da du ønsker å gi opp, det er da det er viktig med et mål som gir deg motivasjon til å fortsette! Denne gang skal du ikke bare ønske det, nå skal du skrive det ned og gjerne dele det med andre. Målet ditt blir da mer konkret, realistisk og gjennomførbart.

4 – Start sammen med en venn!
At starte sammen med en venn er ofte veldig effektivt og ikke minst morsommere. Hvis du ikke har noen som ønsker å starte sammen med deg så har vi et overflod av positive og herlige folk i fellesskapet våres. Du er aldrig alene, her får du alltid en high 5 og oppmuntrende ord!

5 – En aktiv hverdag!
At være aktiv og røre på deg er det beste du kan gjøre før din helse og energinivå. Du må ikke melde deg inn i et treningssenter, du kan selvfølgelig bruke naturen, nærområdet eller hjemmet. Du kan gjerne velge noen av våres Online løsninger hvor du kan få trenings- og kostholdsprogram du kan følge hvor som helst. Hvis ikke så er raske 30-minuters promenader føre eller etter jobb en grei start!

Hvis du følger disse enkle tipsen så kommer du igang med det samme, uansett hvis du velger at gjøre det sammen med oss eller alene!
Send oss gjerne en melding hvis du ønsker ytterligere informasjon om hvordan du kan Nystarte sammen med oss!

Vel møtt!

Team CFC